Børnekirken - kun for børn

Børnekirken er den lille pavillion bag Aars Frikirke.
Her mødes friske drenge og piger søndag kl. 11.00 – 12.00.

I børnekirken synger vi om Gud og Jesus, og de voksne fortæller en historie fra bibelen. Vi tegner og leger, og hvis vejret er godt, kan vi finde på at lege og lave sjov ude på græsplænen. Vi slutter altid af med at spise noget lækkert.

Er du mellem 3 og 11 år så kom på søndag og tag bare en ven med! Det koster ikke noget! De flinke voksne der hygger med os i børnekirken hedder: Annika, Gerrike og Marita. Vi glæder os til at se dig i Børnekirken!

Børnekirken har deres egen hjemmeside hvor du kan læse mere:
www.aarsfrikes-b-u.dk

I Børnekirken samler man også kollekt ind. For de penge ca. 200,00 kr. om måneden har Børnekirken et fadderbarn i Nepal.
Det er en lille pige der hedder Prerena Rijal. Prerena

Prerena Rijal er født 8. Sep. 2004. Prerena har både sin far og sin mor, en lille søster på 2 år, og en storesøster Priyank, der er et år ældre end Prerena. De er kristne og kommer i en kirke, men de tilhører den laveste kaste og har aldrig gået i skole og fået en uddannelse. Men Prerenas forældre har en lille bod under en parasol, hvor de sælger lidt grøntsager. Det er hårde betingelser og de kæmper for at overleve. Det er faktisk umuligt for dem at give deres piger skolegang og mad nok.

Sammen med deres tre piger bor de i en beskeden jord-hytte med sort plastic på væggene og loftet. De har ingen jord at dyrke. De opholder sig i samme rum alle fire og der findes ikke bord og stol, kun senge. Dagen går med den lille bod og der findes ingen muligheder for at give børnene en tryg fremtid.

Med støtte fra Børnekirken i Aars har Prerena mulighed for at komme i skole - få skoleuniform, skolematerialer og bøger. Samt hjælp til 30 kilo ris til hende og familien pr. måned. Støtten fra Børnekirken i Aars har bevirket at hendes forældre har kunnet købe lidt flere grønsager og øge omsætningen, så de nu også har en lille butik, hvor moderen laver mad og te til kunderne. Da Prerenas mor mødte Tina, stod hun med tårer i øjnene af taknemlighed over den hjælp der var sendt til dem gennem organisationen BØRN SULTER.